Thursday, March 20, 2008

Castigati-va drepturile!

Nu sunt rasista. Dimpotriva, chiar deloc, mi-ash dori si eu un bebe mic si mulatru si un sotz cu un ten mult mai inchis la culoare decat al meu. Daca asta se va intampla vreodata, atunci sigur bunica mea care de fiecare data cand ma vede ma implora sa nu ma casatoresc cu un negru, m-am renega si probabil nu mi-ar mai adresa un cuvant vreodata.
Nici cu rromii nu am nimic, sunt si ei oameni, au calitati si defecte, am intalnit chiar si rromi de treaba, care imi sunt vecini, care au mai multi bani si se imbraca mai bine decat orice alt cunoscut de-al meu, fara a provoca dureri de cap sau retina la simpla lor aparitie.
Intamplarea face ca astazi am mers, (ca de obicei) sa fac cumparaturile la billa insotita de Sandra, o prietena care era la noi in vizia iar eu aveam chef de gatit ca sa fiu o buna gazda. Cumparam strictul necesar si in drum spre casa (casa unde plateshti produsele cumparate), pe langa doua tipe ce faceau promotie la noul produs Danone roiau vreo 5 copilashi rromi, impreuna cu doua insotitoare, preafertilele lor mame banuiesc, fiecare cu cate cel putin un pahar de iaurt in mana.
Ne asezam la coada la casa si le auzim cum incep sa urle, cik vorbeau una cu cealalta "hauz' fata, ce zice boschetaru hasta care lucreaza la Billa, ca l-o vazut p copil cum o bagat branza in buzunar, hapa' ce-i haci? noi am venit sa facem cumparaturi", noi nu stiam ce se intampla. Si vine toata shatra, cu un copil p trotineta, unu in cosh, altu cu paharu lui de iaurt ce-o tot intreba pe ma-sa de-i cumpara nu mai stiu ce "las ca vine tac-tu d la italia si iti ia el" si se posteaza in spatele nostru la casa. Eu nu stiam cum sa pun mai repede toate chestiile pe banda, sa nu uit sa iau tigari, sa imi tin posheta cat mai aproape de mine, sa imi trimit nasu la plimbare pana nu se ia el singur sa plece si sa ma astepte acasa, sa iau banii in mana, dar totusi sa nu ii las la vedere. Schimb cateva priviri cu tipa de la casa si iar incep astea discutia, cred ca la cat de tare vorbeau, auzea si mara de acasa: "hapa cum sa zica asha de noi, nu mai venim aci, ca hastia de la billa is bochetari, la kauffland is shefii, hacolo merem de amu incol, vai tu fata ca am briceagu haci in posheta sa vezi cum il taiam pe boschetaru ala de mai zicea ceva de copil", asta in timp ce deja erau la rand, eu nu stiam unde sa mai resprir sa nu leshin, sandra cum sa bage tot in plasa sa plecam cat mai repede si duse-am fost.
Cum sta treaba: un minunat puradel o furgasit, cum s-ar zice, o branza topita si a bagat-o in buzunar. Un angajat, vazand asta, le-a atras atentia (spre binele lor zic eu) ca oricum piuia nebunia aia de la ieshire si veneau cei de la securitate si atunci se isca un scandal si mai mare, poate chiar scotea piranda de sub poale briceagu' si chiar nu mai era situatia asha de amuzanta.
Vor sa-i acceptam, sa-i integram in societate, ne conformam, nu ii da nimeni afara din magazine, nu le da nimeni in cap cand trec p langa noi pe strada (ceea ce nu prea putem spune si noi despre ei), ca nu ii angajeaza nimeni si apoi merg cer despagubiri de la stat, shtim cu totii de ce facem asta, dar totusi... castigati-va drepturile!

5 comments:

Anonymous said...

haha...mda...experienta placuta am avut noi azi...las makr am facut papik buna si am baut laptic recomandat de mara(cu buna dreptate)

Liutska said...

de acord cu tine, Prodi :)Unii iti provoaca greatza...da' ei vor sa fie tratati la fel ca noi :/....faceti mancare? :D....vin in vizita....k deja mi-e greatza d mancarea d la fast-food-uri....aia d la 3F deja ma suspecteaza d spionaj...si la cat d bine gatesc eu :-"....deci unde stati? :D...

Ingrid said...

deci nu stiu ce faci tu dar eu incerc sa=i evit nu de alta da' mi s-a intamplat sa treaca unu pe langa mine intr-o vara si sa-mi puna mana din mers pe... glanda mamara sa zic asa si de atunci sunt putzin traumatizata. Si niic nu le inteleg dialectul ragusit:-S

milo said...
This comment has been removed by a blog administrator.
ar16zpy said...

Eu tot ling monitoru da nu are nici un gust =)).